2 Mayıs 2014 Cuma

Bugün konu sağlık...

Bir yandan ayağımda minik oğlumu sallayıp bir yandan beyaz show izliyorum ve hepinize merhabalar diyorum.. :)
Şuan beyazda işlenen konu ebeveynlerin teknolojide geride kalmaları...! 
Valla teknoloji çok hızlı gelişiyor... ileride kendimi düşünemiyoruuumm..
-oğlum yaa ben yine yanlış düğmeye bastım..
-ya anne bi öğrenemedin şunu..
-annee yine mi ışınlayıcımı kurcaladın :)

zamane çocukları daha şimdiden tabletler telefonlarla haşır neşir.. biz zamane annelerinin çok çalışması lazım çooook :)

evet efenim,konumuz sağlık demiştik de ben tutamıom çenemi..du bakalım konu daha nerelere gitcek...

Çevrem bilir, bu yıl bizim için sağlık konusunda pek iyi geçmedi... geçen yaz  büyük oğlum Yunus Emre'nin kulak enfeksiyonu ile başlayan sıkıntılar bu yıl aralık ayına kadar bizi mahvetti..Üzerine bir de o zaman daha 2 aylık olan Yavuz Selim'in bronkopnömoni teşhisi ile 11 gün hastanede yatması, her anne de olacağı gibi araştırmaya itti beni... 
Zaten daha hamileliğimin son aylarında bebek takibi için iyi bir doktor arayışlarına girmiştim..bir çok sitede Dr. Kadir Tuğcu'dan bahsediliyordu.. Muayenehanesi İstanbul'da görünüyordu.. 
Derken doğum sonrası muayene eden Dr.a gitmeye karar verdik.. 
 
Hastanede yatarken Kadir Tuğcu'nun Amerika'da olduğunu ve anneoluncaanladim.com üzerinden her akşam sorulara cevap verdiğini öğrendim... Hem Yunus Emre'nin hem Yavuz Selim'in sorunlarını detaylı bir şekilde anlattım.. Aldığım cevaplardan sonra foruma soru soran diğer ebeveynlerin sorularını ve cevaplarını okudum hergün.. ilk başlarda dr.un üslubu çok ağır ve itici geldi...bu ne biçim dr. dedim kendi kendime..ama söyledikleri,anlattıkları çok mantıklı ve başımıza gelen şeyler... her geçen gün adama biraz hak verdim..79 senesinde mezun olmuş, ve şimdi ortalıkta dönen ticari dr.ların insanları adeta hasta etmesi karşısında kendince bi mücadele içine girmiş..hergün birsürü insan aynı tip hastalıklarla ilgili sorular soruyor ve görüyor bunların sebebinin "tuzak ilaçlar" sebebi ile olduğunu...

. bi defter tuttum kendime... hastalıklarla ilgili notlar aldım.. "O" ilaçları çöpe attım...çünkü biz de onlar yüzünden mahvolmuştuk,tıpkı diğer ailelerin yazdıkları gibi.. etkilerinden kurtulmak için zaman lazımdı..geçen yazımda bahsetmiştim, evde yoğurt mayalamaya başladım tekrar bu sürece katkısı olması açısından... ve gördüm ki o ilaçlar gerçekten de geçiçi bi iyilik hali veriyor ve 20 gün-1 ay sonra ağır öksürüklü bir hastalık olarak karşımıza dikiliyor karşımıza "grip".. bu defa başka bi geçici iyilik ilacı veriliyor ve tablo böyle kısır bir döngüye dönüşüyor... 


biz bu ilaçlardan kurtulduk,öksürükten de kurtulduk..hasta olmuyor mu , oluyor tabiiki, ama ilaçsız atlatıyoruz,üstelik daha kısa bir sürede... çünkü ilacın yan etkileri yüzünden ishal,ağızda tat bozukluğu,iştahsızlık,bulantı filan derken 1 hafta kadar da hastalık sonrası yan etki atlatma çabaları oluyor... 



Çevremde çocuğu olan kim varsa anlatmaya çalışıyorum bildiklerimi... çünkü onlar da kurtulsun istiyorum..görüyorum benim yaşadıklarımı yaşıyorlar aslında..çünkü onlarda da aynı ilaçlar var.. Kullanmayın bunları,böyle böyle yapıyor diye...ben de böle konullarda çok konuşurum,tüm bilgimi aktarmak isterim,detaya çok girerim..sıkarım karşışımdakini çoğu zaman..ama yavrularımız bu tuzaklara düşsün istemiyorum... zaten doğal olan hiç birşey kalmadı,yediklerimiz,giydiklerimiz,gördüklerimiz,soluduklarımız hep bize zararı olan şeyler olmuşken, bir de ekstra zehirleri kendi rızamızla alıp o minik bedenlerin gelişmekte olan yapısını bozmayalım...

çevremde doktor arkadaşlarım da var, bana alınıp kırılıyorlardır belki...herkese saygım var..kimseyi kırmak istemem.. eski dr.lar,yani 70-80 arasında mezun olmuş olanlar,şimdilerde tıp fakültelerinde öğretilenlerin yanlış-eksik olduğunu söylüyorlarken yeni mezun doktorların bi suçu yoktur ki... peki suçlu kim....? bizim suçumuz ne?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder